http://hdl.handle.net/20.500.12128/14812
Tytuł: | Zasadność form działaniowych w nauczaniu języków obcych |
Autor: | Wojtynek-Musik, Krystyna |
Słowa kluczowe: | nauczanie; języki obce; glottodydaktyka |
Data wydania: | 1999 |
Źródło: | Neofilolog, Nr 18, (1999) s. 25-33 |
Abstrakt: | Okres spędzony w szkole najczęściej bywa kojarzony jako czas zdobywania różnego typu wiedzy głównie drogą intelektualną, przy nikłym udziale zajęć czynnościowych, ruchowych czy artystycznych. Ze względów organizacyjno-metodycznych wiedza szkolna podzielona jest ponadto na tematyczne bloki, według oficjalnej klasyfikacji nauk, i rozumiana jako teoretyczna baza do tzw. prawdziwego życia. Nawet pakując tornistry, teczki czy plecaki szkolne, dzieci i młodzież kierują się ustalonym „planem lekcji”, czyli zestawem osobnych przedmiotów, przewidzianych do nauczania w określonym dniu, rzadko widząc w nich całość integralną i przydatną praktycznie. Obecna reforma promująca zdecydowanie nauczanie zintegrowane , chociażby we wstępnej fazie edukacji, usiłuje przekształcić dotychczasową atomizację wiedzy w jej całościowanie. Jest to z pewnością kierunek ze wszech miar pożądany, jakkolwiek niełatwy do realizacji, zwłaszcza z powodu oporów', jakie stawiają nauczycielom i rodzicom ich wcześniejsze przyzwyczajenia i długoletnia tradycja oraz obiektywne okoliczności materialne (Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/14812 |
ISSN: | 2545-3971 1429-2173 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Wojtynek_Musik_Zasadnosc_form_dzialaniowych.pdf | 537,64 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons