DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Ryszawy, Sylwia | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T07:35:48Z | - |
dc.date.available | 2020-07-20T07:35:48Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | "Edukacja Międzykulturowa" nr 2 (2019), s. 206-219 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2299-4106 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/15227 | - |
dc.description.abstract | Pogranicze, rozumiane jako miejsce spotkania kultur, z jednej strony może przynosić wiele korzyści dla życia i rozwoju jednostki, z drugiej, być przyczyną problemów i dylematów. W artykule wykorzystano koncepcję edukacji międzykulturowej w ujęciu Jerzego Nikitorowicza, a w badaniach posłużono się metodą indywidualnych przypadków. Materiał empiryczny stanowiący podstawę prowadzonych rozważań został zebrany za pomocą autorskich kwestionariuszy wywiadów oraz analizy dokumentów. Wyniki badań opisują trudności, jakie w kraju przyjmującym napotkali rodzice i ich dzieci, oraz korzyści i zalety, jakie dostrzegają, żyjąc poza granicami ojczyzny. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | pogranicze kultur | pl_PL |
dc.subject | wielokulturowość | pl_PL |
dc.subject | rodziny polskiego pochodzenia | pl_PL |
dc.subject | edukacja międzykulturowa | pl_PL |
dc.subject | studium przypadku | pl_PL |
dc.title | Rodziny polskiego pochodzenia mieszkające w Austrii – trudności i korzyści życia na pograniczu kultur. Studium indywidualnych przypadków | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.15804/em.2019.02.14 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|