http://hdl.handle.net/20.500.12128/15227
Tytuł: | Rodziny polskiego pochodzenia mieszkające w Austrii – trudności i korzyści życia na pograniczu kultur. Studium indywidualnych przypadków |
Autor: | Ryszawy, Sylwia |
Słowa kluczowe: | pogranicze kultur; wielokulturowość; rodziny polskiego pochodzenia; edukacja międzykulturowa; studium przypadku |
Data wydania: | 2019 |
Źródło: | "Edukacja Międzykulturowa" nr 2 (2019), s. 206-219 |
Abstrakt: | Pogranicze, rozumiane jako miejsce spotkania kultur, z jednej strony może przynosić wiele korzyści dla życia i rozwoju jednostki, z drugiej, być przyczyną problemów i dylematów. W artykule wykorzystano koncepcję edukacji międzykulturowej w ujęciu Jerzego Nikitorowicza, a w badaniach posłużono się metodą indywidualnych przypadków. Materiał empiryczny stanowiący podstawę prowadzonych rozważań został zebrany za pomocą autorskich kwestionariuszy wywiadów oraz analizy dokumentów. Wyniki badań opisują trudności, jakie w kraju przyjmującym napotkali rodzice i ich dzieci, oraz korzyści i zalety, jakie dostrzegają, żyjąc poza granicami ojczyzny. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/15227 |
DOI: | 10.15804/em.2019.02.14 |
ISSN: | 2299-4106 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Ryszawy_Rodziny_polskiego_pochodzenia_mieszkajace_w_Austrii.pdf | 1,49 MB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons