Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15236
Tytuł: Nauczyciel w doświadczeniu Innego
Autor: Konieczny-Pizoń, Kinga
Słowa kluczowe: teacher; child from risk setting; Other; intercultural education
Data wydania: 2019
Źródło: Edukacja Międzykulturowa, Nr 2 (11), (2019), s. 280-290
Abstrakt: This article presents the teacher who meets with the Other in the school environment, according to the concept of intercultural education. A child from risk settings, denoted as the Other, is defined as growing in difficult living and housing conditions and struggling with developmental crises of childhood and adolescence. Taking into account the classification of teacher types in accordance with Zbigniew Zaborowski approach, the author interprets the narration of meetings the Others (children from risk setting) with liberating, uninterested, conflictual teachers, as well as with the new category of an educator created on the basis of children’s stories.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15236
DOI: 10.15804/em.2019.02.19
ISSN: 2299-4106
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Konieczny_Pizon_Nauczyciel_w_doswiadczeniu.pdf464,52 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons