Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15263
Tytuł: Marketing wewnętrzny czynnikiem poprawy efektywności pracy biblioteki
Autor: Huczek, Marian
Socha, Irena
Słowa kluczowe: biblioteka; koncepcje marketingowe
Data wydania: 2002
Źródło: Biuletyn EBIB, Nr 3 (2002)
Abstrakt: Biblioteka należy do organizacji non-profit. Główną przesłanką funkcjonowania instytucji tego typu (nie nastawionych na zysk) jest służenie ludziom w procesie zaspakajania ważnych społecznie potrzeb. Organizacje non-profit nie zakładają uzyskiwania nadwyżki przychodów nad rozchodami. Natomiast powstały w wyniku działalności dochód, organizacje te przeznaczają na dalszy ich rozwój. Literatura naukowa jednoznacznie podkreśla konieczność stosowania zasad marketingu w działalności tych organizacji. Praktyka również wykazała, że organizacje non-profit mogą z powodzeniem posługiwać się instrumentami marketingowymi, podobnie jak organizacje gospodarcze działające dla wypracowania zysku, jednak z zachowaniem specyfiki ich adaptowania do warunków nie w pełni rynkowych.[1] Jan Sójka zwraca uwagę na specyfikę rynku bibliotecznego oraz na konieczność szerszego spojrzenia na orientację marketingową biblioteki i wyjście poza optykę jej użytkowników (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15263
ISSN: 1507-7187
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Huczek_Marketing_wewnetrzny.pdf336,42 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons