Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15263
Title: Marketing wewnętrzny czynnikiem poprawy efektywności pracy biblioteki
Authors: Huczek, Marian
Socha, Irena
Keywords: biblioteka; koncepcje marketingowe
Issue Date: 2002
Citation: Biuletyn EBIB, Nr 3 (2002)
Abstract: Biblioteka należy do organizacji non-profit. Główną przesłanką funkcjonowania instytucji tego typu (nie nastawionych na zysk) jest służenie ludziom w procesie zaspakajania ważnych społecznie potrzeb. Organizacje non-profit nie zakładają uzyskiwania nadwyżki przychodów nad rozchodami. Natomiast powstały w wyniku działalności dochód, organizacje te przeznaczają na dalszy ich rozwój. Literatura naukowa jednoznacznie podkreśla konieczność stosowania zasad marketingu w działalności tych organizacji. Praktyka również wykazała, że organizacje non-profit mogą z powodzeniem posługiwać się instrumentami marketingowymi, podobnie jak organizacje gospodarcze działające dla wypracowania zysku, jednak z zachowaniem specyfiki ich adaptowania do warunków nie w pełni rynkowych.[1] Jan Sójka zwraca uwagę na specyfikę rynku bibliotecznego oraz na konieczność szerszego spojrzenia na orientację marketingową biblioteki i wyjście poza optykę jej użytkowników (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15263
ISSN: 1507-7187
Appears in Collections:Artykuły (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Huczek_Marketing_wewnetrzny.pdf336,42 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons