Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15276
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorStrzelczyk, Grzegorz-
dc.date.accessioned2020-07-21T11:57:51Z-
dc.date.available2020-07-21T11:57:51Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.citationEthos, 2016, nr 2, s. 17-28pl_PL
dc.identifier.issn0860-8024-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/15276-
dc.description.abstractNiniejsze studium ma na celu przedstawienie – w sposób możliwie syntetyczny – intuicji chrystologicznej, którą uznać można za jeden z głównych metatematów (lub jedną z głównych metanarracji1) Objawienia. Chodzi mianowicie o przekonanie, że Jezus jest „obrazem Boga niewidzialnego” (Kol 1,5) albo – ujmując paradoksalnie – widzialnością Niewidzialnego lub wizerunkiem Nieprzedstawialnego. Jako że niniejszy tekst wpisuje się w szerszy kontekst studiów poświęconych „wizerunkowi”, który we współczesnej kulturze coraz częściej jest czymś świadomie kreowanym i staje się istotnym narzędziem komunikacji2, w centrum rozważań stawiam pytanie „jak?” (i wtórnie: „jaki?”) wizerunek Bóg „wykreował” – na nasz użytek – w człowieczeństwie Jezusa.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectchrystologiapl_PL
dc.subjectObjawieniepl_PL
dc.subjectJezuspl_PL
dc.titleJak "reklamuje się" Bóg? Jezus jako wizerunek Ojcapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.relation.journalEthospl_PL
dc.identifier.doi10.12887/29-2016-2-114-03-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Teol)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Strzelczyk_Jak_reklamuje_sie_Bog.pdf268,54 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons