Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15276
Tytuł: Jak "reklamuje się" Bóg? Jezus jako wizerunek Ojca
Autor: Strzelczyk, Grzegorz
Słowa kluczowe: chrystologia; Objawienie; Jezus
Data wydania: 2016
Źródło: Ethos, 2016, nr 2, s. 17-28
Abstrakt: Niniejsze studium ma na celu przedstawienie – w sposób możliwie syntetyczny – intuicji chrystologicznej, którą uznać można za jeden z głównych metatematów (lub jedną z głównych metanarracji1) Objawienia. Chodzi mianowicie o przekonanie, że Jezus jest „obrazem Boga niewidzialnego” (Kol 1,5) albo – ujmując paradoksalnie – widzialnością Niewidzialnego lub wizerunkiem Nieprzedstawialnego. Jako że niniejszy tekst wpisuje się w szerszy kontekst studiów poświęconych „wizerunkowi”, który we współczesnej kulturze coraz częściej jest czymś świadomie kreowanym i staje się istotnym narzędziem komunikacji2, w centrum rozważań stawiam pytanie „jak?” (i wtórnie: „jaki?”) wizerunek Bóg „wykreował” – na nasz użytek – w człowieczeństwie Jezusa.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15276
DOI: 10.12887/29-2016-2-114-03
ISSN: 0860-8024
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Teol)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Strzelczyk_Jak_reklamuje_sie_Bog.pdf268,54 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons