Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15316
Tytuł: Kobiety w polskich wyborach prezydenckich 2015 na przykładzie publikacji "Gazety Wyborczej”
Autor: Brzoza, Katarzyna
Słowa kluczowe: presidential elections; content analysis; women; jurnalists; wybory prezydenckie; kobiety; dziennikarki; analiza zawartości
Data wydania: 2017
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: M. Kolczyński (red.), "Polskie wybory 2014-2015 : kontekst krajowy i międzynarodowy - przebieg rywalizacji - konsekwencje polityczne” T. 1 (S. 352-369). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: During the last presidential elections in Poland, women engaged in many roles, making their strong presence in the political life. Analysis in „Gazeta Wyborcza” showed female representatives with very divers duties, such as running for president, conducting an election compaign, having a voice in „Gazeta Wyborcza” newspaper or just simply being linked with the election because of their son, father or husband. The aim of this study was to show characteristics of the journalists in the last presidential elections on the example of the chosen press title. It also showed examples of media image of Magdalena Ogórek and Beata Szydło and the media visibility of women from family surroundings of Bronisław Komorowski and Andrzej Duda.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/15316
ISBN: 978-83-226-3068-6
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Brzoza_kobiety_w_polskich_wyborach.pdf387,78 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons