Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/15316
Tytuł: | Kobiety w polskich wyborach prezydenckich 2015 na przykładzie publikacji "Gazety Wyborczej” |
Autor: | Brzoza, Katarzyna |
Słowa kluczowe: | presidential elections; content analysis; women; jurnalists; wybory prezydenckie; kobiety; dziennikarki; analiza zawartości |
Data wydania: | 2017 |
Wydawca: | Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Źródło: | M. Kolczyński (red.), "Polskie wybory 2014-2015 : kontekst krajowy i międzynarodowy - przebieg rywalizacji - konsekwencje polityczne” T. 1 (S. 352-369). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego |
Abstrakt: | During the last presidential elections in Poland, women engaged in many
roles, making their strong presence in the political life. Analysis in „Gazeta Wyborcza”
showed female representatives with very divers duties, such as running for
president, conducting an election compaign, having a voice in „Gazeta Wyborcza”
newspaper or just simply being linked with the election because of their son, father
or husband.
The aim of this study was to show characteristics of the journalists in the last
presidential elections on the example of the chosen press title. It also showed examples
of media image of Magdalena Ogórek and Beata Szydło and the media
visibility of women from family surroundings of Bronisław Komorowski and Andrzej
Duda. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/15316 |
ISBN: | 978-83-226-3068-6 |
Pojawia się w kolekcji: | Książki/rozdziały (WNS)
|