DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Sanecka, Elżbieta | - |
dc.contributor.author | Baran, Lidia | - |
dc.date.accessioned | 2020-07-29T10:17:38Z | - |
dc.date.available | 2020-07-29T10:17:38Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | "Polish Journal of Applied Psychology" Vol. 13, nr 2 (2015), s. 69-92 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1642-1892 | - |
dc.identifier.issn | 2354-0052 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/15401 | - |
dc.description.abstract | W prezentowanym badaniu analizowano relacje między jawną i utajoną postawą wobec oszustw akademickich
oraz częstością ich popełniania wśród studentów różnych kierunków (pedagogiki i psychologii
oraz prawa i administracji). Pomiar postaw utajonych został dokonany za pomocą dwóch metod – Testu
Utajonych Skojarzeń (IAT) oraz Procedury Utajonych Skojarzeń Relacyjnych (IRAP). Zgodnie z przewidywaniami
jawna postawa wobec oszustw akademickich wykazywała pozytywny związek z częstością
popełniania oszustw akademickich. Uzyskane rezultaty wskazują na to, że utajona postaw wobec
oszustw akademickich nie była predyktorem deklarowanej częstości oszustw akademickich. Kierunek
studiów nie był czynnikiem różnicującym w przypadku żadnej z badanych zmiennych. Problemy metodologiczne
związane z wykorzystaniem IAT i IRAP jako metod pomiaru utajonych postaw wobec
oszustw akademickich oraz potencjalne ograniczenia badania zostały omówione w podsumowaniu. Our study examines the relation between explicit and implicit attitudes toward academic cheating and
the frequency of committing it among students of different faculties (pedagogy and psychology, and
law and administration). The implicit attitudes were measured using two methods – the Implicit Association
Test (IAT) and Implicit Relational Assessment Procedure (IRAP). As hypothesized, the explicit
attitude toward academic cheating was positively related to the its frequency. Results indicate
that the implicit measures did not predict the frequency of self-reported academic cheating behaviours.
The field of study itself was not a differentiating factor for any studied variables. The methodological
problems related with using IAT and IRAP as measures of implicit attitudes toward cheating
and the study’s possible limitations were discussed. | pl_PL |
dc.language.iso | en | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | oszustwa akademickie | pl_PL |
dc.subject | postawa jawna | pl_PL |
dc.subject | postawa utajona | pl_PL |
dc.subject | Test Utajonych Skojarzeń (Implicit Association Test IAT) | pl_PL |
dc.subject | Procedura Utajonych Skojarzeń Relacyjnych (Implicit Relational Assessment Procedure, IRAP) | pl_PL |
dc.subject | academic cheating | pl_PL |
dc.subject | explicit attitude | pl_PL |
dc.subject | implicit attitude | pl_PL |
dc.title | Explicit and implicit attitudes toward academic cheating and its frequency among university students | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|