Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16117
Title: Dokształcanie nauczycieli do realizacji integracji w edukacji
Authors: Szadzińska, Ewa
Keywords: integracja; edukacja; dokształcanie nauczycieli
Issue Date: 2006
Citation: Chowanna, T. 1, (2006), s. 132-142
Abstract: Idea integracji - będąca wyzwaniem dla współczesnej edukacji - w praktyce szkolnej jest uznawana za pożądaną cechę jakości kształcenia. Wyniki badań potwierdzają wartość scalania treści kształcenia dla rozwiązywania problemów przez uczniów, zwiększania operatywności ich wiedzy, aktywności twórczej i samodzielności poznawczej oraz zrozumienia otaczającej rzeczywistości. Te pozytywne wyniki integracji w kształceniu zależą od przekonania nauczyciela o zasadności jej realizacji. Postawa nauczyciela wobec integracji jest zatem podstawowym warunkiem jej urzeczywistnienia. Przeprowadzone przez J. Kossewską badania wyznaczników prointegracyjnych postaw nauczycieli wobec uczestnictwa osób niepełnosprawnych w kształceniu masowym doprowadziły do ustalenia dwóch zasadniczych czynników: miejsce aktywności zawodowej nauczyciela oraz ukierunkowanie kształcenia, w którym uczestniczył nauczyciel.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16117
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Szadzinska_Doksztalcanie_nauczycieli.pdf526,42 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons