DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Juszczyk, Stanisław | - |
dc.date.accessioned | 2020-09-28T06:52:41Z | - |
dc.date.available | 2020-09-28T06:52:41Z | - |
dc.date.issued | 1997 | - |
dc.identifier.citation | Chowanna, T. 2, (1997), s. 36-54 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2353-9682 | - |
dc.identifier.issn | 0137-706X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/16132 | - |
dc.description.abstract | Proces przekształceń gospodarczych i politycznych w naszym kraju oprócz zmian ekonomicznych, społecznych i kulturalnych spowodował istotne przeobrażenia w edukacji. Transformacje w edukacji dokonują się w dalszym
ciągu, a jedną z ich przyczyn jest nieustanna ekspansja postępu technologicznego we wszystkich obszarach aktywności człowieka. Zmiana systemu społeczno-politycznego zainicjowała poszukiwania nowego modelu wychowania w polskiej szkole, rozmaite usprawnienia i unowocześnienia procesu dydaktycznego, ze szczególnym uwzględnieniem kształcenia, dokształcania, doskonalenia i samokształcenia dorosłych oraz upowszechniania modelu kształcenia ustawicznego. Powinniśmy dążyć do opracowania w naszym kraju
spójnego systemu kształcenia, obejmującego wszystkie jego poziomy, od klasy zerowej szkoły podstawowej aż do kształcenia uniwersyteckiego (Juszczyk, 1997a). Zmiany w systemie oświaty i wychowania wymuszone
są również pośrednio faktem oczekiwanego przystąpienia Polski do Unii Europejskiej jeszcze przed końcem tego wieku. Fakt ten zobowiązuje nas do przyjęcia standardów edukacyjnych panujących w krajach Unii. Powinniśmy
w tym względzie skorzystać z doświadczeń krajów Unii w dziedzinie nowoczesnej technologii kształcenia, mając jednak na uwadze nasze tradycje kulturowe, różnice w poziomach rozwoju bazy dydaktycznej i ogólnej infrastruktury ekonomicznej oraz różnice w organizacji systemu kształcenia (Fragment tekstu). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | komputeryzacja | pl_PL |
dc.subject | technologie informatyczne | pl_PL |
dc.subject | edukacja | pl_PL |
dc.subject | szkoła | pl_PL |
dc.title | Komputeryzacja szkoły - problemy edukacyjne | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|