DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Żywczok, Alicja | - |
dc.date.accessioned | 2020-09-30T12:00:33Z | - |
dc.date.available | 2020-09-30T12:00:33Z | - |
dc.date.issued | 2006 | - |
dc.identifier.citation | Chowanna, T. 1, (2006), s. 70-84 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2353-9682 | - |
dc.identifier.issn | 0137-706X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/16225 | - |
dc.description.abstract | Pojęcie godności stanowi fundament dla wszystkich humanistycznych rozważań nad etyczną działalnością człowieka. Doświadczenie godności jest punktem wyjścia etyki normatywnej. Gdy mówimy „prawdziwy człowiek”, myślimy naprawdę o człowieku, który zrealizował swe człowieczeństwo.
Problematyka ludzkiej godności bywa akcentowana zwłaszcza wtedy, kiedy występuje wyraźne zagrożenie w tej dziedzinie. Współczesne rozchwianie aksjologiczne, manifestujące się między innymi we wzroście patologii społecznych, eskalacji czynów „poniżej godności”, sygnalizuje nasilający się brak rewerencji (czci) dla osoby ludzkiej oraz sprzeniewierzenie się podstawowej normie moralnej - poszanowaniu godności człowieka. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | godność człowieka | pl_PL |
dc.subject | pedagogika | pl_PL |
dc.subject | etyka | pl_PL |
dc.subject | prawa człowieka | pl_PL |
dc.subject | wychowanie | pl_PL |
dc.title | Poszanowanie godności człowieka - "klucz" pedagogicznego autorytetu | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|