Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16225
Title: Poszanowanie godności człowieka - "klucz" pedagogicznego autorytetu
Authors: Żywczok, Alicja
Keywords: godność człowieka; pedagogika; etyka; prawa człowieka; wychowanie
Issue Date: 2006
Citation: Chowanna, T. 1, (2006), s. 70-84
Abstract: Pojęcie godności stanowi fundament dla wszystkich humanistycznych rozważań nad etyczną działalnością człowieka. Doświadczenie godności jest punktem wyjścia etyki normatywnej. Gdy mówimy „prawdziwy człowiek”, myślimy naprawdę o człowieku, który zrealizował swe człowieczeństwo. Problematyka ludzkiej godności bywa akcentowana zwłaszcza wtedy, kiedy występuje wyraźne zagrożenie w tej dziedzinie. Współczesne rozchwianie aksjologiczne, manifestujące się między innymi we wzroście patologii społecznych, eskalacji czynów „poniżej godności”, sygnalizuje nasilający się brak rewerencji (czci) dla osoby ludzkiej oraz sprzeniewierzenie się podstawowej normie moralnej - poszanowaniu godności człowieka.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16225
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zywczok_Poszanowanie_godnosci_czlowieka.pdf646,55 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons