Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16245
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKról, Blanka-
dc.date.accessioned2020-10-01T08:53:54Z-
dc.date.available2020-10-01T08:53:54Z-
dc.date.issued1994-
dc.identifier.citationChowanna, T. 1, (1994), s. 51-56pl_PL
dc.identifier.issn2353-9682-
dc.identifier.issn0137-706X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/16245-
dc.description.abstractW całym systemie kształcenia przyszłych wychowawców i nauczycieli często podejmuje się problem powinności wychowawcy i potrzeb dziecka, które powinien on zaspokajać. Bardzo niewiele, jeżeli w ogóle, mówi się na temat wychowawcy jako człowieka w kontakcie z wychowankiem, na temat jego trudności i potrzeb. Jest to problem o tyle istotny, że wychowawca wnosi w kontakt z dzieckiem cały szereg powinności, oczekiwań i wymagań, co skutecznie blokuje jego autentyczność i sprzyja zadaniowemu nastawieniu się do dziecka. Często też dlatego mówi się o rutynie nauczycieli czy wychowawców. Krytykuje się ich za przedmiotowe traktowanie wychowanków. Krytyka ta znowu ukierunkowana jest na obronę interesów dziecka, natomiast pomija wychowawcę jako człowieka, którego może jedynym sposobem przetrwania w sytuacji wychowawczej są mechanizmy obronne nie pozwalające na autentyczny kontakt z dzieckiem (Fragment tekstu).pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectpraca wychowawczapl_PL
dc.subjectwypalenie zawodowepl_PL
dc.titlePrzeciwdziałanie wypalaniu się w pracy wychowawczejpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Krol_Przeciwdzialanie_wypalaniu_sie_w_pracy.pdf341,06 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons