DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Król, Blanka | - |
dc.date.accessioned | 2020-10-01T08:53:54Z | - |
dc.date.available | 2020-10-01T08:53:54Z | - |
dc.date.issued | 1994 | - |
dc.identifier.citation | Chowanna, T. 1, (1994), s. 51-56 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2353-9682 | - |
dc.identifier.issn | 0137-706X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/16245 | - |
dc.description.abstract | W całym systemie kształcenia przyszłych wychowawców i nauczycieli często podejmuje się problem powinności wychowawcy i potrzeb dziecka, które powinien on zaspokajać. Bardzo niewiele, jeżeli w ogóle, mówi się
na temat wychowawcy jako człowieka w kontakcie z wychowankiem, na temat jego trudności i potrzeb. Jest to problem o tyle istotny, że wychowawca wnosi w kontakt z dzieckiem cały szereg powinności, oczekiwań
i wymagań, co skutecznie blokuje jego autentyczność i sprzyja zadaniowemu nastawieniu się do dziecka. Często też dlatego mówi się o rutynie nauczycieli czy wychowawców. Krytykuje się ich za przedmiotowe traktowanie wychowanków. Krytyka ta znowu ukierunkowana jest na obronę interesów dziecka, natomiast pomija wychowawcę jako człowieka, którego może jedynym sposobem przetrwania w sytuacji wychowawczej są
mechanizmy obronne nie pozwalające na autentyczny kontakt z dzieckiem (Fragment tekstu). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | praca wychowawcza | pl_PL |
dc.subject | wypalenie zawodowe | pl_PL |
dc.title | Przeciwdziałanie wypalaniu się w pracy wychowawczej | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|