DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Szafrańska, Anida | - |
dc.date.accessioned | 2020-10-09T08:19:02Z | - |
dc.date.available | 2020-10-09T08:19:02Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | "Prace Naukowe Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie. Pedagogika" T. 25, nr 1 (2016), s. 535-545 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2545-3041 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/16405 | - |
dc.description.abstract | Termin „autystyczne spektrum zaburzeń” (ASD autistic spectrum disorders) odnosi się do całościowych zaburzeń rozwoju, wymienionych w klasyfikacjach DSM IV, DSM IV – TR oraz ICD-101. Zgodnie z klasyfikacją ICD-10 w grupie całościowych zaburzeń rozwoju (F84) znajdują się autyzm dziecięcy, autyzm
atypowy, zespół Retta, inne dziecięce zaburzenia dezintegracyjne, zaburzenia hiperkinetyczne z towarzyszącym upośledzeniem umysłowym i ruchami stereotypowymi, zespół Aspergera, inne całościowe zaburzenia rozwojowe oraz całościowe zaburzenia rozwojowe nieokreślone2. Ta grupa zaburzeń charakteryzuje się jakościowymi odchyleniami od normy w zakresie interakcji społecznych, wzorców komunikacji oraz ograniczonym i stereotypowym repertuarem zainteresowań i aktywności (...) | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/ | * |
dc.subject | współpraca | pl_PL |
dc.subject | autyzm | pl_PL |
dc.title | Współpraca szkoły z rodziną dziecka ze spektrum zaburzeń autystycznych : wybrane problemy | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
dc.identifier.doi | 10.16926/p.2016.25.39 | - |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|