Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16465
Tytuł: Finansowanie kampanii wyborczej w Polsce
Autor: Gwóźdź, Tomasz
Słowa kluczowe: finansowanie kampanii wyborczej; zasada jawności; komitety wyborcze; pełnomocnik komitetu wyborczego; sprawozdanie finansowe komitetu wyborczego
Data wydania: 2020
Źródło: "Studia Wyborcze" T. 29 (2020), s. 85-98
Abstrakt: Przedmiotem niniejszego artykułu jest sposób finansowania kampanii wyborczych w Polsce. W pierwszej części pracy przeanalizowana została – mająca konstytucyjne podstawy – zasada jawności finansowania kampanii wyborczych, która odgrywa kluczową rolę w zakresie kontroli środków wydatkowanych przez komitety wyborcze. Następnie zwrócono uwagę na sposób gromadzenia i wydatkowania środków, przeznaczonych na agitację wyborczą – zarówno odnośnie prawnych ograniczeń i limitów określonych w Kodeksie wyborczym, jak i wymogów formalnych związanych z prowadzeniem gospodarki finansowej. Podkreślona została również rola pełnomocnika finansowego komitetu wyborczego oraz kontroli i sprawozdawczości w zakresie finansów pod-miotów biorących udział w wyborach.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16465
DOI: 10.26485/SW/2020/29/4
ISSN: 1898-0082
2450-9337
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WPiA)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gwozdz_Finansowanie_kampanii_wyborczej_w_Polsce.pdf605,93 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons