Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16497
Tytuł: Zmiana sposobu myślenia o nauczaniu matematyki : zwrot ku zadaniom problemowym
Autor: Kawiak, Ewelina
Słowa kluczowe: didactics of mathematics; mathematical tasks; problem task
Data wydania: 2018
Źródło: Chowanna, T. 1, (2018), s. 149-160
Abstrakt: Learning mathematics focuses on task solving. Biggest didactic merits are achieved through solving exercises of a problem type. They develop mathematical thinking, arouse cognitive curiosity, and increase students’ independence. Teaching mathematics with the use of such tasks is an inherent part in the current of the constructivist perspective of education. In the article, the author presents the opinions of the first educational stage teachers on the topic of problem tasks. Moreover, the information concerning the mathematical task solving has been collected, with a special emphasis put on the tasks of the problematic type.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16497
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kawiak_Zmiana_sposobu_myslenia.pdf297,54 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons