Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16762
Tytuł: Wykorzystanie programu IBM SPSS Statistics w ocenie jakości kształcenia na kierunku językoznawstwo stosowane
Autor: Szramek-Karcz, Sonia
Wolny, Maciej
Grzonka, Przemysław
Słowa kluczowe: IBM SPSS Statistics; applied linguistics studies
Data wydania: 2014
Źródło: Lingwistyka Stosowana, T. 10 (2014), s. 111-124
Abstrakt: The range of classes offered by universities is a factor specifically significant for the number of applying students during the periods of population decline. It is a common knowledge that the most effi-cient advertising is the word of mouth; in case of universities it is the students who discuss the quality of the course in their social groups. It seems therefore vital to improve the effectiveness of the surveys car-ried out among the graduates and regarding educational offer. Based on the current teaching quality supervision system the article presents a two-step survey, study course specific; in this case it regards the Applied Languages course. The survey complements the internal supervision system implemented by specific teaching units. The analysis of the survey results, especially the open-ended questions, constituted the basis for the seven-level Likert scale. The forms drawn up using this scale were then filled in by another group of students and later analysed with the IBM SPSS Statistics software.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16762
ISSN: 2544–9354
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Szramek_Karcz_Wykorzystanie_programu_IBM_SPSS_Statistics.pdf638,7 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons