Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16906
Title: Strategiczne wyznaczniki zintegrowanej komunikacji marketingowej
Other Titles: The strategic indicators of integrated marketing communication
Authors: Jachimowski, Marek
Keywords: zintegrowana komunikacja marketingowa; marketing relacyjny
Issue Date: 2017
Citation: "Rocznik Prasoznawczy" R. 11 (2017), s. 33-47
Abstract: Zintegrowana komunikacja marketingowa i marketing relacji stały się wyzwaniem dla tradycyjnych teorii marketingowych od początku lat 90. XX wieku. Dyscyplina marketingowa ulega zmianie w kierunku od transakcji do relacji. Zmiana ta jest wynikiem dynamicznego rozwoju rynków, a także przestrzeni medialnych wewnątrz, jak i na zewnątrz organizacji za sprawą nowych mediów. Tradycyjne, transakcyjne podejście do marketingu, w wymiarze funkcjonalnym, w coraz mniejszym stopniu odpowiada potrzebom komunikacji marketingowej. Wymiana poglądów na temat marketingu, która zyskała na znaczeniu w latach siedemdziesiątych i osiemdziesiątych XX stulecia, jest dziś kwestionowana pod kątem jego zdolności do oferowania ogólnego paradygmatu zrozumienia roli marketingu i komunikacji w organizacji. Obecne praktyki marketingowe sugerują, że nowoczesne firmy odchodzą od wymiany i transakcji w kierunku marketingu relacji. Taki kierunek marketingu ma na celu opracowanie interakcji z wybranymi klientami, dostawcami i konkurentami w celu tworzenia wartości poprzez współpracę i wspólny wysiłek. W niniejszym artykule omówiono czynniki, które doprowadziły do pojawienia się orientacji relacji w marketingu i komunikacji marketingowej.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16906
ISSN: 1897-5496
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Jachimowski_Strategiczne_wyznaczniki_zintegrowanej_komunikacji.pdf307,03 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons