Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16935
Tytuł: Nauczycielskie zadania historyków języka wobec narodowej wspólnoty komunikatywnej dawniej i obecnie : dyskusja panelowa
Autor: Borawski, Stanisław
Niesporek-Szamburska, Bernadeta
Słowa kluczowe: język polski; nauczanie języka polskiego
Data wydania: 2018
Wydawca: Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Źródło: M. Pastuch, M. Siuciak, K. Wąsińska, W. Wilczek (red.), „Historia języka w XXI wieku : stan i perspektywy”. (S. 653-656). Katowice : Wydawnictwo Uniwersytetu Śląskiego
Abstrakt: "Język polski jest trzykrotnie wymieniony w Konstytucji Rzeczypospolitej Polskiej jako dobro szczególne. Akty normatywne rangi ustawowej ustanawiają ramy działań wykonawczych. Zapisana w preambule do Ustawy o języku polskim1 formuła, że „język polski stanowi podstawowy element narodowej tożsamości i jest dobrem narodowej kultury”, określa jednocześnie ścieżki jego ochrony, rozciągając ich zakres od dbałości o poprawne używanie języka polskiego i doskonalenie sprawności w posługiwaniu się nim, przez stwarzanie warunków do właściwego rozwoju języka jako narzędzia międzyludzkiej komunikacji i przeciwdziałanie jego wulgaryzacji, także przez promocję języka polskiego w świecie – po szerzenie wiedzy o nim i jego roli w kulturze." [...] (fragm.)
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/16935
ISBN: 978-83-226-3137-9
Pojawia się w kolekcji:Książki/rozdziały (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Borawski_Niesporek_Szamburska_nauczycielskie_zadania_historykow.pdf532,79 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons