http://hdl.handle.net/20.500.12128/17059
Tytuł: | O budowaniu mostów między teorią a praktyką humanistyki w edukacji filmowej |
Autor: | Budzik, Justyna Hanna |
Słowa kluczowe: | edukacja filmowa; nowa humanistyka; kształcenie humanistyczne |
Data wydania: | 2020 |
Źródło: | "Kwartalnik Filmowy" Nr 111 (2020), s. 241-257 |
Abstrakt: | Autorka podejmuje namysł nad miejscem edukacji filmowej w szerszym kontekście teoretycznym, odwołując się do koncepcji pedagogiki sytuacjonistycznej Tadeusza Sławka oraz osadzając ją w ramach nowej humanistyki. Jako studium przypadku omawia i analizuje wybrane działania z 35-letniej historii Centralnego Gabinetu Edukacji Filmowej. Komentarze do pomysłów Gabinetu autorka odnosi do europejskich strategii edukacji filmowej: wypracowanych przez British Film Institute oraz funkcjonujących we Francji. W zakończeniu artykułu zostało sformułowanych pięć celów edukacji filmowej, które łączyłyby projekty z tego obszaru z kształceniem humanistycznym. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17059 |
DOI: | 10.36744/kf.376 |
ISSN: | 0452-9502 2719-2725 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Budzik_O_budowaniu_mostow_miedzy_teoria_a_praktyka_humanistyki_w_edukacji_filmowej.pdf | 478,67 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons