Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17059
Title: O budowaniu mostów między teorią a praktyką humanistyki w edukacji filmowej
Authors: Budzik, Justyna Hanna
Keywords: edukacja filmowa; nowa humanistyka; kształcenie humanistyczne
Issue Date: 2020
Citation: "Kwartalnik Filmowy" Nr 111 (2020), s. 241-257
Abstract: Autorka podejmuje namysł nad miejscem edukacji filmowej w szerszym kontekście teoretycznym, odwołując się do koncepcji pedagogiki sytuacjonistycznej Tadeusza Sławka oraz osadzając ją w ramach nowej humanistyki. Jako studium przypadku omawia i analizuje wybrane działania z 35-letniej historii Centralnego Gabinetu Edukacji Filmowej. Komentarze do pomysłów Gabinetu autorka odnosi do europejskich strategii edukacji filmowej: wypracowanych przez British Film Institute oraz funkcjonujących we Francji. W zakończeniu artykułu zostało sformułowanych pięć celów edukacji filmowej, które łączyłyby projekty z tego obszaru z kształceniem humanistycznym.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17059
DOI: 10.36744/kf.376
ISSN: 0452-9502
2719-2725
Appears in Collections:Artykuły (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Budzik_O_budowaniu_mostow_miedzy_teoria_a_praktyka_humanistyki_w_edukacji_filmowej.pdf478,67 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons