Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17082
Tytuł: "Serca" śląskich miast w społecznej percepcji
Tytuł równoległy: "Hearts" of Silesian cities in social perception
Autor: Bierwiaczonek, Krzysztof
Nawrocki, Tomasz
Słowa kluczowe: city centre; public space
Data wydania: 2008
Źródło: Czasopismo Techniczne. Architektura, R. 105, z. 7 (2008) s. 47-53
Abstrakt: The article shows a few reflections resulting from research on perception of Silesian cities space conducted by the authors. The research showed, that although citizens do see a number of central space crisis symptoms (e.g. hypermarketisation, desacralisation, loss of residential functions), centres still fulfil an import role and citizens appreciate the need of their existence. The research also showed, that citizens perceiving and appreciating city space refer to spatial archetype – a city with a market square as a central point.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17082
ISSN: 2353-737X
0011-4561
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Bierwiaczonek_Serca_slaskich_miast.pdf415,56 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons