Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/17099
Tytuł: | Geneza oraz ewolucja ołtarza ramowego na Śląsku i w twórczości artystów związanych z ośrodkiem artystycznym w Bardzie |
Autor: | Kolbiarz, Artur |
Słowa kluczowe: | sztuka sakralna; sztuka na Śląsku; Bardo Śląskie |
Data wydania: | 2018 |
Źródło: | Techne. Seria Nowa, Nr 1, (2018), s. 177-204 |
Abstrakt: | Ołtarz, będąc podstawowym elementem wyposażenia kościelnego, obecny jest powszechnie w sztuce sakralnej. Obok pełnienia funkcji kultowych stanowi świadectwo ewolucji myśli teologicznej oraz zachodzących na
przestrzeni wieków procesów artystycznych. Późnobarokowa i rokokowa sztuka na Śląsku nie była pod tym względem wyjątkiem, a licznie zachowane do naszych czasów dzieła i przekazy archiwalne pozwalają prześledzić szeroki wachlarz przemian zachodzących w „małej architekturze” tego czasu. Kanwę niniejszego artykułu stanowi
grupa nastaw atektonicznych – ramowych, szczególnie licznie reprezentowana na Śląsku przez dzieła artystów działających bądź związanych z osiemnastowiecznym ośrodkiem artystycznym w Bardzie Śląskim. Nie rości on sobie jednak ambicji ujęcia wszystkich obiektów tej grupy, a jedynie istotnych dla rozwoju zjawiska (Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17099 |
DOI: | 10.18778/2084-851X.05.09 |
ISSN: | 2084-851X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|