Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17116
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorGajdzica, Zenon-
dc.date.accessioned2020-11-18T09:27:19Z-
dc.date.available2020-11-18T09:27:19Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation"Rocznik Lubuski" (2020), T. 46, cz. 1, s. 137-148pl_PL
dc.identifier.issn0485-3083-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/17116-
dc.description.abstractThe paper attempts to apply the concept of sanctuary developed by Erving Goffman as a tool for describing, explaining and understanding the importance of space in educational processes of disabled students – especially in its non-segregational forms. The paper presents an analysis of the importance of space, places and territories in the processes of education of disabled students. It characterizes the problem of creating space of disabled students in inclusive and integrational education as a form of creating sanctuaries. Finally, the paper attempts to exemplify the concept by describing two assumptions of inclusive education by means of Goffman’s categories: goods, claims, stake holder, obstacle, agent.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/pl/*
dc.subjectspacepl_PL
dc.subjectplacepl_PL
dc.subjectterritorypl_PL
dc.subjectsanctuarypl_PL
dc.subjectGoffmanpl_PL
dc.subjectdisabled studentspl_PL
dc.subjectinclusive educationpl_PL
dc.subjectprzestrzeńpl_PL
dc.subjectmiejscepl_PL
dc.subjectterytoriumpl_PL
dc.subjectrezerwatpl_PL
dc.subjectstudenci niepełnosprawnipl_PL
dc.subjectuczniowie niepełnosprawnipl_PL
dc.subjectkształcenie włączajacepl_PL
dc.titleO wykorzystaniu koncepcji rezerwatu Ervinga Goffmana jako narzędzia interpretacji znaczenia przestrzeni w procesach edukacji uczniów z niepełnosprawnościąpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.34768/rl.2020.v461.11-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Gajdzica_o_wykorzystaniu_koncepcji_rezerwatu.pdf351,24 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons