Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17118
Tytuł: Zmiany w edukacji włączającej a sytuacja ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
Autor: Skotnicka, Beata
Słowa kluczowe: inclusive education; educational space; students with special educational needs; change; edukacja włączająca; przestrzeń edukacyjna; uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi; zmiana
Data wydania: 2020
Źródło: "Rocznik Lubuski" (2020), T. 46, cz. 1, s. 163-174
Abstrakt: Inclusive education, even though present for many years in the educational space, is still a challenge for education policy. The purpose of the introduced changes is to best adapt the teaching process to the needs of all students. Designing and introducing changes is a long-term task, requiring the implementation of specific strategies and teaching solutions. For the sake of the quality of education, the Ministry of National Education has undertaken a number of actions aimed at developing new solutions that promote high-quality inclusive education for all. Thanks to the introduced changes, students with special educational needs should receive comprehensive assistance adequate to their abilities and health condition. This article is an attempt to show the changes in the educational space introduced to improve the quality of inclusive education and their implications for the education of students with special educational needs.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17118
DOI: 10.34768/rl.2020.v461.13
ISSN: 0485-3083
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Skotnicka_zmiany_w_edukacji_wlaczajacej.pdf355,47 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons