Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17264
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorRogowicz, Kamila-
dc.date.accessioned2020-11-24T09:14:07Z-
dc.date.available2020-11-24T09:14:07Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citation"Z Teorii i Praktyki Dydaktycznej Języka Polskiego" (2018), T. 27, s. 93-100pl_PL
dc.identifier.issn2353‑9577-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/17264-
dc.description.abstractThe article is an introduction to the issue of BookTube, that is online movie channels related to books. The article presents an outline of the history of the creation of this type of vlogs, their evolution and the most important trends in its development. On the basis of selected examples, the main differences between the traditional review and the booktubers’ ratings have been also examined, with particular emphasis on the influence of the environment on the formation of opinions and the selection of promoted works. The article also presents proposals for using BookTube in literary and cultural education as a tool that promotes the idea of deriving pleasure from reading.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectBookTubepl_PL
dc.subjectyoung adult literaturepl_PL
dc.subjectmotivation for readingpl_PL
dc.titleBookTube. Młodzi dorośli o książkach i literaturzepl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.31261/TPDJP.2018.27.06-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Rogowicz_booktube_mlodzi_dorosli_o_ksiazkach.pdf427,37 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons