Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17301
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorPacuła, Jarosław-
dc.date.accessioned2020-11-25T14:25:37Z-
dc.date.available2020-11-25T14:25:37Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifier.citation"Media i Społeczeństwo", Nr 1, 2011, s. 133- 150pl_PL
dc.identifier.issn2083-5701-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/17301-
dc.description.abstractThe article is concerned with creation of a political brand. The author points out that a political offer given by an unknown brand has little chance of being chosen by “political consumers”. The author analyzes three major associated issues: names of parties (names herald offers given by a party), slogans of parties (a slogan is a verbal showpiece of political program and views, as well as a specific political promise) and logos (a logo makes use of the power of colours, shapes and symbols; it constitutes a persuasive visual message). All of the discussed issues highlight the methods used to position particular parties on the political arena.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjectcreation of a political brandpl_PL
dc.subjectvisual messagepl_PL
dc.subjectslogans of partiespl_PL
dc.titleJęzykowe i pozajęzykowe komponenty marki politycznejpl_PL
dc.title.alternativeLinguistic and non-linguistic components of a political brandpl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Pacula_Jezykowe_i_pozajezykowe.pdf448,78 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons