http://hdl.handle.net/20.500.12128/17393
Tytuł: | Drama - metodą twórczej edukacji |
Autor: | Gałązka, Alicja |
Słowa kluczowe: | drama; glottodydaktyka; edukacja; twórcza edukacja |
Data wydania: | 1999 |
Źródło: | Chowanna, 1999, t. 1/2, s. 54-68 |
Abstrakt: | W chwili przygotowania reformy oświatowej w Polsce, ważne jest, aby uświadomić sobie sens i istotę edukacji oraz uwzględnić najnowsze osiągnięcia z zakresu psychologii nauczania i uczenia się. Nasza wiedza na temat funkcjonowania mózgu, motywacji i wykorzystywania różnych typów inteligencji oraz neurolingwistycznego programowania sprawia, iż możemy zdecydowanie przyspieszyć i uczynić bardziej efektywnym proces uczenia się. W artykule tym przedstawiona zostanie metoda dramy, która wydaje się remedium na problemy dydaktyczne naszego systemu edukacyjnego. Znaczenie dramy omówione zostanie na przykładzie wykorzystywania jej w glottodydaktyce. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17393 |
ISSN: | 2353-9682 0137-706X |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Galazka_Drama_metoda_tworczej_edukacji.pdf | 565,43 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons