DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Gąsior, Henryk | - |
dc.date.accessioned | 2020-12-11T11:37:02Z | - |
dc.date.available | 2020-12-11T11:37:02Z | - |
dc.date.issued | 1994 | - |
dc.identifier.citation | Chowanna, Nr 1, (1994), s. 57-69 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2353-9682 | - |
dc.identifier.issn | 0137-706X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17724 | - |
dc.description.abstract | Problem kształcenia, dokształcania i doskonalenia młodych nauczycieli jest stale aktualny. Stanowi komponent procesu adaptacji zawodowej nauczyciela. Szczególnego znaczenia nabiera on w nowych warunkach społeczno-
ustrojowych, gospodarczych i cywilizacyjnych Polski końca XX wieku (R a d z i e w i с z-W i n n i с к i, 1989). Współczesna pedeutologia analizuje nie tylko proces edukacyjny samego nauczyciela, lecz także determinanty
skutecznej adaptacji zawodowej każdego pracownika oświatowego. Założeniem podstawowym w teorii adaptacji zawodowej nauczyciela jest jej zgodność czy też względna zbieżność z wymaganiami, jakie stawia się młodemu pokoleniu współczesnej Polski i Europy (T h am a s, 1980). Im wyższy stopień adaptacji zawodowej nauczycieli, tym wyższy poziom edukacji absolwentów różnych typów szkół i uczelni. Występuje tu relacja: nauczyciel — uczeń — absolwent — pracownik zakładu pracy, a tym samym współczesny obywatel państwa, umiejący fachowo pracować, twórczo realizujący swoje zadania profesjonalne, społeczne i organizacyjne
( N a w r o c z y ń s k i , 1968) (Fragment tekstu). | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | kształcenie nauczycieli | pl_PL |
dc.subject | dokształcanie nauczycieli | pl_PL |
dc.subject | adaptacja zawodowa | pl_PL |
dc.title | Adaptacja zawodowa młodego nauczyciela : diagnoza - prognoza | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNS)
|