Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17786
Tytuł: Formy działań świetlicy pobudzające uczniów klas I-III do racjonalnego wykorzystania czasu wolnego
Autor: Kempa, Eugeniusz
Słowa kluczowe: czasu wolnego dzieci; czas wolny; zajęcia pozalekcyjne; świetlice szkolne
Data wydania: 1996
Źródło: Chowanna, 1996, t. 1/2, s. 58-63
Abstrakt: Współczesna rodzina ma nieco inny pogląd na wychowanie niż tradycyj­na. Zmianie uległa bowiem rola matki, która stała się kobietą pracującą zawodowo już od dość dawna. Jak wynika z badań psychologów, peda­gogów i socjologów, mało czasu pozostaje jej na wspomaganie rozwoju potrzeb psychicznych dziecka. Oboje rodzice pochłonięci są pracą zawodową i zdobywaniem pieniędzy. W związku z tym stają się mniej cierpliwi, ner­wowi, w wielu przypadkach niewyrozumiali, czasem zaś zbyt tolerancyjni. Konsekwencją tego rodzaju działań rodzicielskich mogą być zjawiska patolo­giczne (Jundziłł , 1989). Tym bardziej że dziecko wchodzące w nowe role i uzyskujące status społeczny ucznia przez jakiś czas znajduje się w specyficz­nej sytuacji. Rozwijają się jego nowe potrzeby, szuka sposobu ich zaspokaja­nia również w czasie wolnym[...]
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17786
ISSN: 2353-9682
0137-706X
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kempa_Formy_dzialan_swietlicy_pobudzajace.pdf366,1 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons