Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17817
Title: Kim TERAZ jesteś Kopciuszku? : sprawozdanie z konferencji „Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań” organizowanej przez Katedrę Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej Uniwersytetu Śląskiego, 17-18 listopada 2011 r.
Authors: Wójcik-Dudek, Małgorzata
Keywords: Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań; sprawozdanie
Issue Date: 2012
Citation: "Postscriptum Polonistyczne", 2012, nr 2, s . 371-376
Abstract: Czy i w jakim stopniu literatura współczesna przeznaczona dla młodego i nieco starszego odbiorcy reaguje na otaczającą dziecko rzeczywistość? Czy stara się niczym sejsmograf wychwycić nawet najdrobniejsze zmiany, czy też upiera się przy utrzymaniu status quo gwarantującego spokój i stabilizację „raju” dzieciństwa. A może demonizując problemy współczesności, atakuje młodego odbiorcę niepokojami dorosłych? Te i inne zagadnienia podjęli uczestnicy konferencji „Nowe opisanie świata. Literatura i sztuka dla dzieci i młodzieży w kręgach oddziaływań” zorganizowanej przez Katedrę Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej Uniwersytetu Śląskiego w dniach 17–18 listopada 2011 roku. Organizatorkami konferencji były: prof. UŚ dr hab. Bernadeta Niesporek-Szamburska, dr Małgorzata Wójcik-Dudek i mgr Marta Kubarek. Spotkanie stanowiło niejako kontynuację organizowanej niedawno przez Katedrę Dydaktyki Języka i Literatury Polskiej konferencji „Dziecko – język – tekst”, która ujawniła potrzebę świeżego ujęcia najnowszych tendencji w literaturze dla dzieci i młodzieży, a także interdyscyplinarnej refleksji nad jej przemianami. Do dyskusji zostali zaproszeni badacze z całej Polski – poloniści, psycholodzy, pedagodzy, dydaktycy i nauczyciele [...].
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/17817
ISSN: 1898-1593
2353-9844
Appears in Collections:Artykuły (W.Hum.)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Wojcik-Dudek_Kim_teraz.pdf373,08 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons