DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Kisiel, Marian | - |
dc.date.accessioned | 2020-12-22T05:50:45Z | - |
dc.date.available | 2020-12-22T05:50:45Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier.citation | "Postscriptum Polonistyczne", 2012, nr 1, s. 71-75 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 1898-1593 | - |
dc.identifier.issn | 2353-9844 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17951 | - |
dc.description.abstract | Mówiąc o „współczesności” jako jednostce procesu literackiego, stajemy wobec niej intelektualnie bezradni. „Współczesność” jest tym, co wypełnia naszą świadomą biografię i co umyka z naszego czasu, starzejąc się szybciej niż poznana przez nas kiedyś i przyswojona sobie przeszłość. We „współczesności” modelujące formuły „początku” i „końca” wprawiają nas w zakłopotanie, ponieważ nie możemy określić obu granic „współczesności”. Indywidualnie możemy wyznaczać jej „początek”, ale nie poznamy jej „końca”, bo ten wciąż umyka przed nami, przesuwa się w przód, jest jakąś miarą „przyszłości” [...]. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/ | * |
dc.subject | filologia polska | pl_PL |
dc.subject | Kongres Polonistów | pl_PL |
dc.title | Ucząc współczesności : tezy | pl_PL |
dc.title.alternative | Difficult Lesson of Contemporaneity | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|