http://hdl.handle.net/20.500.12128/17951
Tytuł: | Ucząc współczesności : tezy |
Tytuł równoległy: | Difficult Lesson of Contemporaneity |
Autor: | Kisiel, Marian |
Słowa kluczowe: | filologia polska; Kongres Polonistów |
Data wydania: | 2012 |
Źródło: | "Postscriptum Polonistyczne", 2012, nr 1, s. 71-75 |
Abstrakt: | Mówiąc o „współczesności” jako jednostce procesu literackiego, stajemy wobec niej intelektualnie bezradni. „Współczesność” jest tym, co wypełnia naszą świadomą biografię i co umyka z naszego czasu, starzejąc się szybciej niż poznana przez nas kiedyś i przyswojona sobie przeszłość. We „współczesności” modelujące formuły „początku” i „końca” wprawiają nas w zakłopotanie, ponieważ nie możemy określić obu granic „współczesności”. Indywidualnie możemy wyznaczać jej „początek”, ale nie poznamy jej „końca”, bo ten wciąż umyka przed nami, przesuwa się w przód, jest jakąś miarą „przyszłości” [...]. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/17951 |
ISSN: | 1898-1593 2353-9844 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Kisiel_Uczac_wsploczesnosci.pdf | 346,72 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons