Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18013
Tytuł: The political context of reforms and the condition of the Polish school during the first term of rule of Law and Justice
Tytuł równoległy: Polityczny kontekst reform i kondycja polskiej szkoły w trakcie pierwszej kadencji rządów Prawa i Sprawiedliwości
Autor: Stępień-Lampa, Natalia
Słowa kluczowe: the school system reform; the shutdown of the junior secondary schools; the political context of the educational changes; the social moods; PISA 2018; reforma systemu oświaty; likwidacja gimnazjów; podwyższenie wieku obowiązkowej edukacji; nastroje społeczne
Data wydania: 2020
Źródło: "Studia Politicae Universitatis Silesiensis" T. 29 (2020), s. 49-59
Abstrakt: The article characterizes the most important changes in the school system undertaken in 2015—2019 and the political context of these changes. The author analyzes the increase in compulsory education age and the assumptions of the education system reform as a result of which junior high schools were closed. The next part presents the public opinion about the Polish school and its implemented change. The final issue taken up in the study is the results of the PISA 2018. W artykule scharakteryzowano najważniejsze zmiany w ustroju szkolnym podjęte w latach 2015—2019 i polityczny kontekst tych zmian. Analizie poddano podwyższenie wieku obowiązkowej edukacji oraz założenia reformy systemu oświaty, w wyniku której m.in. zlikwidowano szkoły gimnazjalne. W dalszej części przedstawiono zdanie opinii publicznej na temat polskiej szkoły oraz wprowadzanej w niej zmiany. Ostatnią kwestią podjętą w opracowaniu są wyniki badania PISA 2018.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18013
DOI: 10.31261/spus.9574
ISSN: 2353-9747
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Stepien-Lampa_The_political_context_of_reforms_and_the_condition_of_the_Polish_school.pdf406,45 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons