Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18076
Tytuł: Edukacja literacka cudzoziemców w sytuacji przemian
Tytuł równoległy: Literary Education of Foreigners in the Period of Transformation
Autor: Cudak, Romuald
Słowa kluczowe: Polish as a foreign language; Polish literature; teaching; Polish studies; theory of literature; methodology of teaching Polish as a foreign language
Data wydania: 2012
Źródło: "Postscriptum Polonistyczne", 2012, nr 2, s. 31-40
Abstrakt: The article presents the most important changes in the contemporary literary criticism and the ways in which they influence thinking of Polish education among foreigners. The author concentrates above all on teaching Polish literature and culture; he begins with reflection on the very essence and aim of teaching Polish literature to foreigners, then he discusses the main problems and doubts that an educator nowadays must face. He describes also different possible models of Polish literary and cultural education designed for foreigners.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18076
ISSN: 1898-1593
2353-9844
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Cudak_Edukacja_literacka.pdf381,07 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons