Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18082
Tytuł: Dlaczego warto uczyć interpretacji?
Tytuł równoległy: Why Is It Worth to Teach How to Interpret Texts?
Autor: Jaskółowa, Ewa
Słowa kluczowe: synectics; interpretation; poetry
Data wydania: 2012
Źródło: "Postscriptum Polonistyczne", 2012, nr 2, s. 127-136
Abstrakt: The article presents the possibilities of using the techniques of synestics in the process of teaching how to interpret poetry. The author of the article uses exercises and techniques of synestics in two functions: educational and didactic. She creates situation in which students have not read the text they were asked to read and explains how exercises can lead to developing self-awareness that encourages reading. A lesson that leads to interpreting Anna Świrszczyńska’s poem Budowałam barykadę [I Built a Barricade] motivates reading Adam Mickiewicz’s Reduta Ordona [Ordon’s Redoubt]. The author describes a process of presenting poetic texts to the lower secondary school student in a way that makes him realize important existential problems undertaken by the poetry.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18082
ISSN: 1898-1593
2353-9844
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Jaskola_Dlaczego_warto.pdf409,94 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons