Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18190
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorWężowicz-Ziółkowska, Dobrosława-
dc.date.accessioned2021-01-08T10:17:13Z-
dc.date.available2021-01-08T10:17:13Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.citationTeksty z Ulicy, Nr 16 (2015), s. 161-172pl_PL
dc.identifier.issn2081-397X-
dc.identifier.issn2081-3961-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/18190-
dc.description.abstractThe article focuses on the phenomenon of the selfie-mania in the context of the findings of memetics, science based on the idea of the selfish replicator, originating in the works of Richard Dawkins. Thesis that the current selfie-mania is symptomatic of the activity of viruses of mind, unconcerned with the survival of their carriers, is explained with the help of theories referring it to the idea of the thought contagion and the pressure on the expansion and development of media and new technologies - vectors helping to replicate the selfish memes. The article offers a diagnosis of the selfie-mania relaying on the memetical concept of infection and proposes ways of avoiding the harmful infections by raising awareness of memetics knowledge.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/*
dc.subjectselfiepl_PL
dc.subjectthought contagionpl_PL
dc.subjectinfectionpl_PL
dc.subjectmediapl_PL
dc.subjectmemeticspl_PL
dc.titleThe selfish selfiespl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Wezowicz_Ziolkowska_The_selfish_selfies.pdf845,72 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons