Skip navigation

Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18239
Title: Współczesne komunikowanie polityczne : między propagandą a marketingiem politycznym
Authors: Kolczyński, Mariusz
Keywords: komunikowanie polityczne; marketing polityczny; mediatyzacja kampanii politycznych; propaganda polityczna
Issue Date: 2005
Citation: "Studia Politicae Universitatis Silesiensis", T. 1, 2005, s. 225-234
Abstract: Komunikowanie polityczne stanowi od kilkudziesięciu lat jeden z kluczowych obszarów badawczych politologii. Mnogość naukowych analiz, podejmowanych z rozmaitych perspektyw poznawczych, nie rekompensuje w pełni braku jednoznacznych teorii wyjaśniających złożone mechanizmy przepływu komunikatów politycznych oraz niespójność terminologii, którą posługują się poszczególni badacze. Stąd też wydaje się, że najbardziej przydatne dla kompleksowej charakterystyki procesu komunikowania politycznego pozostają klasyczne koncepcje Harolda Lasswella i Paula Lazersfelda - koherentne teoretycznie i użyteczne w praktyce badawczej. Szczególnie, że biorąc pod uwagę różnorodność kampanii politycznych, praktycznego znaczenia nabiera przyjęte przez obydwu autorów założenie o perswazyjnym charakterze komunikowania politycznego. Zgodność efektów komunikowania z zaplanowanymi celami kampanii jawi się jako podstawowe kryterium skuteczności, oddziaływań komunikacyjnych [...].
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18239
ISSN: 1895-3492
2353-9747
Appears in Collections:Artykuły (WNS)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kolczynski_Wspolczesne_komunikowanie.pdf475,88 kBAdobe PDFView/Open
Show full item record


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons License Creative Commons