Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18248
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorKuros-Kowalska, Kamila-
dc.date.accessioned2021-01-11T11:20:07Z-
dc.date.available2021-01-11T11:20:07Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation"Postscriptum Polonistyczne" Nr 2 (2020), s. 105-117pl_PL
dc.identifier.issn2353-9844-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/18248-
dc.description.abstractThe paper presents the results of research making it possible to reflect for instance on whether staying in a multicultural environment makes one break bonds with the living Polish language. The tool used to seek an answer to this question was a survey checking the understanding of the most popular youth words of the recent years. The youth word of the year, chosen every year, makes it possible to discover the features of the Polish language used by the young generation. The competition makes it possible to explore and follow the linguistic fashion. Words classified as youth words are not necessarily new or slang ones, but they are used much more often by the analysed group. The survey covered more than 200 students attending Polish community schools in the UK. The results were compared to those related to a group of young people from Poland.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/pl/*
dc.subjectyouth vocabularypl_PL
dc.subjectPolish languagepl_PL
dc.subjectbilingual studentpl_PL
dc.titlePercepcja zmian w języku polskim u uczniów dwujęzycznych w Anglii (na przykładzie słownictwa młodzieżowego)pl_PL
dc.title.alternativePerception of changes in the Polish language in bilingual students in England (using the example of youth vocabulary)pl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.31261/PS_P.2020.26.08-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Kuros-Kowalska_Percepcja_zmian_w_jezyku_polskim_u_uczniow_dwujezycznych_w_Anglii.pdf537,96 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons