Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji:
http://hdl.handle.net/20.500.12128/18335
Tytuł: | Edukacja polonistyczna wobec kryzysu klimatycznego - rozpoznania i rekomendacje dydaktyczne |
Autor: | Ochwat, Magdalena |
Słowa kluczowe: | ecological humanities; global warming; youth climate strike; environment; humanistyka ekologiczna; globalne ocieplenie; klimatyczny strajk młodzieżowy; środowisko |
Data wydania: | 2020 |
Źródło: | "Annales Universtatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio N: Educatio Nova" (2020), Vol. 5, s. 185-204 |
Abstrakt: | The article is an attempt to introduce into the school practice a new interdisciplinary
trend – ecological humanities. As we observe the return on Earth, ongoing youth climate strikes
and students’ increased interest taken in global warming, reading of the current literature canon
should be profiled in order to emphasise the relationship between a human and the environment.
Additionally, it is essential to introduce new content to education, as it will enable a critique of
human arrogance and short-sighted approach, as well as a more profound reflection on the future. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18335 |
DOI: | 10.17951/en.2020.5.185-204 |
ISSN: | 2543-9340 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.)
|