Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18335
Tytuł: Edukacja polonistyczna wobec kryzysu klimatycznego - rozpoznania i rekomendacje dydaktyczne
Autor: Ochwat, Magdalena
Słowa kluczowe: ecological humanities; global warming; youth climate strike; environment; humanistyka ekologiczna; globalne ocieplenie; klimatyczny strajk młodzieżowy; środowisko
Data wydania: 2020
Źródło: "Annales Universtatis Mariae Curie-Skłodowska. Sectio N: Educatio Nova" (2020), Vol. 5, s. 185-204
Abstrakt: The article is an attempt to introduce into the school practice a new interdisciplinary trend – ecological humanities. As we observe the return on Earth, ongoing youth climate strikes and students’ increased interest taken in global warming, reading of the current literature canon should be profiled in order to emphasise the relationship between a human and the environment. Additionally, it is essential to introduce new content to education, as it will enable a critique of human arrogance and short-sighted approach, as well as a more profound reflection on the future.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18335
DOI: 10.17951/en.2020.5.185-204
ISSN: 2543-9340
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Ochwat_edukacja_polonistyczna_wobec_kryzysu.pdf500,99 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie Autorstwa 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons