Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18454
Tytuł: Niemieccy wydawcy prasowi wobec wyzwań cyfryzacji
Tytuł równoległy: German press publishers and the challenges of digitalization
Autor: Oniszczuk, Zbigniew
Słowa kluczowe: digitalization; press market and its segments; press publishers; development strategy; media concerns
Data wydania: 2016
Źródło: "Zeszyty Prasoznawcze", 2016, nr 2, s. 440-450
Abstrakt: The process of digitalization of mass communication fosters development of electronic media and complicates functioning of the traditional press. Decreasing circulation and incomings from advertising force press publishers to change their development strategy. In Germany big press publishing houses that reign in the market of press, newspapers and popular magazines, are in the forefront of these modifications. Main directions of this strategic reorientation are: changing the publishing houses into multimedia concerns, reducing the costs of editing and printing press as well as building a new offer on the Internet. Some of the German press publishers also increase their investments abroad.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18454
DOI: 10.4467/22996362PZ.16.029.5433
ISSN: 0555-0025
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNS)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Oniszczuk_Niemieccy_wydawcy_prasowi.pdf411,39 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons