Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18642
Pełny rekord metadanych
DC poleWartośćJęzyk
dc.contributor.authorNiesporek-Szamburska, Bernadeta-
dc.date.accessioned2021-01-28T08:20:00Z-
dc.date.available2021-01-28T08:20:00Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citation"Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia Ad Didacticam Litterarum Polonarum Et Linguae Polonae Pertinentia" Vol. 11, no. 315 (2020), s. 228-237pl_PL
dc.identifier.issn2082-0909-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.12128/18642-
dc.description.abstractThe author describes an innovative project of teaching/ learning the native language (Czech), emphasizing modern features of the concept, such as: the use of constructivist indications; text-centricity; student activation; respect for their communication needs; application of the criterion of usefulness of acquired skills in the extracurricular life of students; basing the educational process on students’ preconcepts, introducing language learning into a functional and communicative framework. The author also points to the observance of the language teaching principles that determine the concept, such as: complexity; the relationship between the student’s cognitive and linguistic development, including basing of teaching on a three- -phase model of learning and teaching which uses a constructivist framework of learning (evocation – awareness of meaning – reflection (evokace – uvědomění si významu – reflexe: E-U-R). The further principles are: orientation on learner and the principle of topicality of linguistic knowledge. All of them condition the appropriate innovative concept of language acquisition as a fresh and effective proposal – ready for implementation.pl_PL
dc.language.isoplpl_PL
dc.rightsUznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Na tych samych warunkach 3.0 Polska*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-sa/3.0/pl/*
dc.subjectcommunicationpl_PL
dc.subjectlanguage teaching/ learning communication modelpl_PL
dc.subjectconstructivismpl_PL
dc.subjectthree-phase model of learning and teachingpl_PL
dc.titleJak uczyć (się) języka ojczystego, czyli szkolne interakcje z językiem (czeskim) - recenzjapl_PL
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articlepl_PL
dc.identifier.doi10.24917/20820909.11-
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Niesporek-Szamburska_Jak_uczyc_sie_jezyka_ojczystego_czyli_szkolne_interakcje_z_jezykiem_czeskim.pdf480,74 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż prosty rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons