Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18683
Tytuł: Nazwy własne w ponowoczesnych tekstach reklamowych
Tytuł równoległy: Proper names in post-modern advertising texts
Autor: Łuc, Izabela
Słowa kluczowe: proper names; post-modern
Data wydania: 2013
Źródło: "Białostockie Archiwum Językowe" Nr 13 (2013), s. 187-202
Abstrakt: The article discusses the problem of place, role, meaning and functions of proper names in post-modern advertising texts. The description and analysis proposed herein concern anthroponyms and geonyms. The presentation of the material for analysis, taken from the mass media in the years from 2010–2013, was divided into three thematic groups: 1) authentic anthroponyms in the advertising text; 2) non-authentic anthroponyms (artificial names invented by copywriters) as a persuasive advertising component; 3) geonyms in the consumerist communications space. The issues discussed have been divided into problem categories in order to present the material for analysis more clearly, and to highlight the complexity of this process. The problematic aspects have been described within the context of post-modern changes in the identity of language and communication.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18683
ISSN: 1641-6961
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WSiNoE)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Luc_Nazwy_wlasne_w_ponowoczesnych_tekstach.pdf336,65 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa na tych samych warunkach 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons