Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18840
Tytuł: Pedagogy of tourism as an opportunity to avoid threats lurking for children in the 21th century
Autor: Markiewicz-Patkowska, Julita
Pytel, Sławomir
Oleśniewicz, Piotr
Widawski, Krzysztof
Słowa kluczowe: nowoczesne społeczeństwo dzieci i młodzieży; urystyka dzieci i młodzieży; czas wolny dzieci i młodzieży
Data wydania: 2018
Źródło: Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, Z. 17 (2018), s. 285-295
Abstrakt: Celem artykułu jest ukazanie form aktywności turystycznej młodzieży szkolnej w kontekście podróży z rodzicami jako alternatywy dla zapełniania czasu wolnego nowy­mi technologiami. Wskazano aktywność turystyczną dzieci w XXI w. w dobie świata wir­tualnego, kryzysu rodziny i nasilenia się patologii społecznych. Nowoczesne społeczeństwo przykłada dużą uwagę do nowych technologii, a dzieci w wieku szkolnym, zamiast prowa­dzić bezpośrednią rozmowę, konwersują przez komunikatory. Dużą rolę w zachęcaniu dzieci i młodzieży do kontaktów może odegrać turystyka, która koncentruje się na obcowaniu z naturą i dziedzictwem kulturowym oraz poznawaniu nowych miejsc i kultur.
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/18840
ISSN: 1896-4591
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (WNP)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Markiewicz_Patkowska_Pedagogy_of_tourism.pdf442,44 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons