http://hdl.handle.net/20.500.12128/18840
Tytuł: | Pedagogy of tourism as an opportunity to avoid threats lurking for children in the 21th century |
Autor: | Markiewicz-Patkowska, Julita Pytel, Sławomir Oleśniewicz, Piotr Widawski, Krzysztof |
Słowa kluczowe: | nowoczesne społeczeństwo dzieci i młodzieży; urystyka dzieci i młodzieży; czas wolny dzieci i młodzieży |
Data wydania: | 2018 |
Źródło: | Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Humanitas. Pedagogika, Z. 17 (2018), s. 285-295 |
Abstrakt: | Celem artykułu jest ukazanie form aktywności turystycznej młodzieży szkolnej w kontekście podróży z rodzicami jako alternatywy dla zapełniania czasu wolnego nowymi technologiami. Wskazano aktywność turystyczną dzieci w XXI w. w dobie świata wirtualnego, kryzysu rodziny i nasilenia się patologii społecznych. Nowoczesne społeczeństwo przykłada dużą uwagę do nowych technologii, a dzieci w wieku szkolnym, zamiast prowadzić bezpośrednią rozmowę, konwersują przez komunikatory. Dużą rolę w zachęcaniu dzieci i młodzieży do kontaktów może odegrać turystyka, która koncentruje się na obcowaniu z naturą i dziedzictwem kulturowym oraz poznawaniu nowych miejsc i kultur. |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18840 |
ISSN: | 1896-4591 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WNP) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Markiewicz_Patkowska_Pedagogy_of_tourism.pdf | 442,44 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons