DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Ogrodzka-Mazur, Ewa | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-09T11:42:14Z | - |
dc.date.available | 2021-02-09T11:42:14Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | "Edukacja Międzykulturowa" (2016), nr 5, s. 77-99 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2299-4106 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18920 | - |
dc.description.abstract | W opracowaniu scharakteryzowano przemiany w zakresie wartości
cenionych przez dzieci i młodzież z pogranicza polsko-czeskiego – odwołując się
do sformułowanych przez R. F. Ingleharta hipotez niedoboru i socjalizacji. Zakładają
one – po pierwsze – że priorytetowe wartości jednostki odzwierciedlają jej
środowisko społeczno-ekonomiczne, a przedmiotom, których jest w nim stosunkowo
niewiele, nadaje się subiektywnie wyższą wartość i – po drugie – podstawowa
struktura wartości jednostki odzwierciedla warunki, w jakich została ona
wychowana.
Przeprowadzenie badań w latach 1990–1991 oraz 2014–2015 – z wykorzystaniem
strategii porównań podłużnych, opartej na kryterium czasu – umożliwiło
poznanie czynników oddziałujących na preferencje aksjologiczne młodego pokolenia,
jak również przedstawienie względnej dynamiki zmiany i uchwycenie
wyznaczających ją mechanizmów. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | wartości | pl_PL |
dc.subject | preferencje aksjologiczne | pl_PL |
dc.subject | edukacja wielo- i międzykulturowa | pl_PL |
dc.subject | pogranicze kulturowe | pl_PL |
dc.title | Preferencje aksjologiczne dzieci i młodzieży z pogranicza polskoczeskiego : od wartości materialnych do postmaterialnych | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|