DC pole | Wartość | Język |
dc.contributor.author | Piechaczek-Ogierman, Gabriela | - |
dc.date.accessioned | 2021-02-09T11:51:08Z | - |
dc.date.available | 2021-02-09T11:51:08Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | "Edukacja Międzykulturowa" Nr 5 (2016), s. 217-230 | pl_PL |
dc.identifier.issn | 2299-4106 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.12128/18925 | - |
dc.description.abstract | Szkoła na obszarze zróżnicowanym kulturowo – będąc miejscem
codziennych kontaktów z Innymi, wzajemnego oddziaływania dziedzictwa kulturowego
oraz uczestnictwa w życiu społecznym różnych grup – zmaga się z różnymi
wyzwaniami i potrzebami, które stawiają przed nią społeczeństwo, różne
systemy oświatowe i grupy narodowe. Wśród wielu zadań realizowanych przez
szkołę w środowisku zróżnicowanym kulturowo szczególnego znaczenia nabierają
działania związane z kształtowaniem tożsamości uczniów na wielu płaszczyznach
(rodzinnej, regionalnej, narodowej, europejskiej). Celem artykułu jest ukazanie
specyfiki szkolnej edukacji, uwarunkowanej zarówno doświadczeniami z historycznej
przeszłości, świadomością narodową, jak również zachodzącymi procesami
integracji i globalizacji. Artykuł ma charakter przeglądowy, obejmuje syntezę
wybranych opracowań teoretycznych i komunikatów z badań publikowanych od
ponad 25 lat w serii „Edukacja Międzykulturowa”. | pl_PL |
dc.language.iso | pl | pl_PL |
dc.rights | Uznanie autorstwa-Użycie niekomercyjne-Bez utworów zależnych 3.0 Polska | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/pl/ | * |
dc.subject | szkoła | pl_PL |
dc.subject | środowiska wielokulturowe | pl_PL |
dc.subject | edukacja wielo- i międzykulturowa | pl_PL |
dc.subject | tożsamość kulturowa | pl_PL |
dc.title | Szkoła w środowisku wielokulturowym i jej rola w kształtowaniu tożsamości uczniów | pl_PL |
dc.type | info:eu-repo/semantics/article | pl_PL |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (WSiNoE)
|