Skip navigation

Zastosuj identyfikator do podlinkowania lub zacytowania tej pozycji: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19147
Tytuł: (Bez)ruch i cisza obrazu-myśli według JLG
Autor: Budzik, Justyna
Słowa kluczowe: cisza; kino; obraz; fotografia
Data wydania: 2014
Źródło: Kwartalnik Filmowy, Nr 86 (2014), s. 213-216
Abstrakt: Taktykom prędkości, hałasu przeciwstawić taktyki powolności, ciszy - zapisał Robert Bresson w Notatkach o kinematografie. Strategia zwalniania/zatrzymywania ruchomych obrazów w epoce medialnego przyspieszenia jest jednym z wyznaczników stylu późnego Jean-Luca Godarda, zarówno w odniesieniu do jego dzieł z pogranicza filmu, wideo i fotografii, jak i do jego komentarzy teoretycznych. Konsekwentnie powracające w kolejnych realizacjach Godarda eksperymenty z unieruchomieniem obrazu sytuują się w centrum zainteresowania Barbary Kity, filmo- i medioznawczyni związanej z Uniwersytetem Śląskim. W rozprawie Obraz zatrzymany. Praktyka i teoria późnego Godarda badaczka analizuje trzy dekady twórczości francusko-szwajcarskiego artysty w odniesieniu do szeroko zakreślonej refleksji teoretycznej na temat materii oraz istoty obrazu. Wywód naukowy jest zogniskowany wokół trzech głównych kategorii: obrazu zwolnionego/zatrzymanego, obrazu malarskiego oraz fotografii (Fragment tekstu).
URI: http://hdl.handle.net/20.500.12128/19147
ISSN: 0452-9502
2719-2725
Pojawia się w kolekcji:Artykuły (W.Hum.)

Pliki tej pozycji:
Plik Opis RozmiarFormat 
Budzik_Bezruch_i_cisza.pdf696,4 kBAdobe PDFPrzejrzyj / Otwórz
Pokaż pełny rekord


Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons Creative Commons