http://hdl.handle.net/20.500.12128/19147
Tytuł: | (Bez)ruch i cisza obrazu-myśli według JLG |
Autor: | Budzik, Justyna |
Słowa kluczowe: | cisza; kino; obraz; fotografia |
Data wydania: | 2014 |
Źródło: | Kwartalnik Filmowy, Nr 86 (2014), s. 213-216 |
Abstrakt: | Taktykom prędkości, hałasu przeciwstawić taktyki powolności, ciszy - zapisał Robert Bresson w Notatkach o kinematografie. Strategia zwalniania/zatrzymywania ruchomych obrazów w epoce medialnego przyspieszenia jest jednym z wyznaczników stylu późnego Jean-Luca Godarda, zarówno w odniesieniu do jego dzieł z pogranicza filmu, wideo i fotografii, jak i do jego komentarzy teoretycznych. Konsekwentnie powracające w kolejnych realizacjach Godarda eksperymenty z unieruchomieniem obrazu sytuują się w centrum zainteresowania Barbary Kity, filmo- i medioznawczyni związanej z Uniwersytetem Śląskim. W rozprawie Obraz zatrzymany. Praktyka i teoria późnego Godarda badaczka analizuje trzy dekady twórczości francusko-szwajcarskiego artysty w odniesieniu do szeroko zakreślonej refleksji teoretycznej na temat materii oraz istoty obrazu. Wywód naukowy jest zogniskowany wokół trzech głównych kategorii: obrazu zwolnionego/zatrzymanego, obrazu malarskiego oraz fotografii (Fragment tekstu). |
URI: | http://hdl.handle.net/20.500.12128/19147 |
ISSN: | 0452-9502 2719-2725 |
Pojawia się w kolekcji: | Artykuły (W.Hum.) |
Plik | Opis | Rozmiar | Format | |
---|---|---|---|---|
Budzik_Bezruch_i_cisza.pdf | 696,4 kB | Adobe PDF | Przejrzyj / Otwórz |
Uznanie autorstwa - użycie niekomercyjne, bez utworów zależnych 3.0 Polska Creative Commons